Healthy Beauty

Bahan magis untuk kulit gebu dan sihat

Di dalam perkongsian Dr Saifuzzaman Yusoff dalam buku beliau berkongsi tentang adanya satu bahan dalam tubuh kita yang dikatakan dapat mencetuskan atau mengaktifkan keremajaan kita sampai bila-bila selagi hayat dikandung badan. Hakikat penemuaan ini sangat-sangat mengejutkan dan kita patut mengambil dan memanfaatkan peluang ini. Jangan disia-siakan peluang emas ini..sayang!

Semua orang nak kekal sihat sehingga nyawa ‘diambil’ kan?

Dan siapa taknak kekal cantik dan muda je sentiasa, kan?

Ibadah pun pasti lebih selesa dan bebas nak buat banyak manapun sebab badan maintain sihat macam orang muda. Ke ada yang nak sakit? I don’t think so. Isn’t? Bayangkan anda hidup sehingga usia 60-70 atau lebih namun tetap sihat, bertenaga dan cantik lawa seperti mereka yang jauh lebih muda dari anda? Mesti best kan?

Jadi apakah bahan magis tersebut?

Bahan itu ialah Coenzym Q10 atau CoQ10.  CoQ10 dapat memberikan tenaga yang berterusan di peringkat dalam sel dan juga memastikan sel kita dapat bekerja dan bertindak seperti muda remaja.

Dalam setiap sel kita terdapat satu bahan yang berbentuk seperti kekacang yang kita panggil mitochondria. Fungsi mitochondria adalah untuk menghasilkan tenaga dalam sel supaya sel dapat berfungsi dengan baik dan tubuh dapat tumbuh dengan sihat. Untuk menghasilkan tenaga tersebut mitochondria memerlukan sejenis bahan bakar.

Dan bahan bakar tersebut adalah CoQ10. CoQ10 ni dihasilkan secara semulajadi oleh tubuh dan memang originally wujud dalam sel-sel kita tapi boleh berkurang atas faktor-faktor tertentu. Bila usia kita makin banyak dan penggunaan statin untuk menurunkan kolesterol (bagi individu yang mengambil ubat kolestrol) menyebabkan tahap Coenzyme Q10 semakin rendah di dalam tubuh.


“Coenzyme Q10 adalah komponen yang sangat penting untuk penghasilan tenaga di dalam sel peringkat selular. Ia berada di dalam mitokondria, stesen janakuasa sel”


CoQ10 mainly berfungsi untuk menyalurkan bahan bakar secara berterusan supaya sel dapat tenaga berterusan untuk memperkuatkan pertahanan, stamina, kualiti dan mengelak dari masalah penuaan.

Selain itu CoQ10 ni jugak membantu untuk:

  • Memulihkan penuaan otak
  • Membaiki jantung
  • Menajamka mata
  • Memperkuat sistem imun

CoQ10 merupakan bahan antioksidan yang sangat berkuasa untuk memberi perlindungan terhadap kerosakan organ dan tisu badan. Oleh sebab itu pengambilan CoQ10 secara betul dan konsisten dapat memberi kesan penambahan tenaga, meningkatkan kesihatan kardiovaskular, memberi kesan percergasan, mempertingkatkan kesihatan kulit dan penampilan kekal bertenaga dan awet muda.

Since kita dalam ruangan belog yang membincangkan isu healthy beauty apa pula perkaitan CoQ10 ni dengan kecantikan. Jika dilihat kepada tree map dekat slider CoQ10 tersenarai antara vitamin yang perlu diambil untuk penampilan kulit yang lebih sihat, cantik, awet muda dan segar.

Manfaat dan kebaikan CoQ10  untuk kulit lebih gebu, cantik dan segar  


CoQ10 > Energize and empower the skin cell.


  • Untuk penampilan kulit yang lebih sihat CoQ10 membantu meningkatkan peredaran darah untuk membekalkan tisu kulit dengan cukup oksigen dan nutrisi untuk pemulihan, rejuvenasi dan penghasilan kolagen. So secara tak langsung penampilan kulit kita lebih bertenaga, cerah, berseri, anjal dan sihat serta segar bugar je. Nampak lebih muda!
  • Sel-sel kulit terbentuk secara sihat dan cantik. Bila sel-sel kulit lebih sihat menyerlahkan penampilan luaran. Ada kaitan ke? Ye kalau tidak manakan orang selalu duk sebut sihat dalam cantik luar. Ye tak? Haaa inilah kekdahnya.
  • CoQ10  ialah sejenis antioksida yang kuat yang mampu melindungi kulit anda daripada mengalami penuaan pramatang yang disebabkan oleh pendedahan matahari yang berlebihan dan tindak balas keradangan.
  • Meningkatkan perlindungan antioksida dengan meneutralkan radikal bebas yang disebabkan oleh sinaran UV dan bahan pencemar yang boleh merosakkan kolagen dan elastin yang membawa kepada penuaan pramatang.
  • Oleh sebab itu CoQ10 ni  mampu membantu mengurangkan penguraian kolagen di dalam kulit.
  • Ia memelihara kulit anda dengan menggalakkan pembaikpulihan sel, meningkatkan pengeluaran sel yang sihat, mengeluarkan toksin dan menghidupkan semula sel-sel baru dengan lebih efektif.

kebaikan CoQ10

BUY NOW

Keistimewaan dan keunikan CoQ10  Shaklee

  • CoQ-Trol Plus membekalkan sebatian semulajadi dan proprietari dengan 100mg Coenzyme Q10 bersama resveratrol dan tokoferol.
  • Untuk penyerapan optimum, ia dilengkapi dengan sistem penghantaran minyak zaitun.

SMS/Whatsapp: 011-2557-9903   | Email: husnasukahijau@gmail.com |  Instagram : youth.by.husnarahman  |   Facebook: Husna Rahman

Untuk mendaftar AHLI SHAKLEE atau nak beli vitamin dan suplemen dengan harga ahli jimat 30% boleh juga hubungi saya thru maklumat tersebut. Thanks for visiting here. Have a nice day and spread only positive vibe. Assalamualaikum & bye.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge